повну версію уроку відкрити тут
4 клас
Тема: Розв'язування задач на знаходження периметра і площі чотирикутників.
Мета: закріплювати уявлення про геометричні фігури; продовжувати формувати знання, уміння, навички на знаходження площі і периметра геометричних фігур; вчити бачити в просторовій фігурі планіметричні фігури як складові; розвивати логічне, критичне, алгоритмічне мислення і предметну-математичну компетентність шляхом моделювання; забезпечувати пропедевтичний підхід до формування математичних понять в середній школі, виховувати охайність, дружбу, працьовитість.
Тип уроку: закріплення знань, вмінь, навичок.
Форма: урок – подорож.
Обладнання уроку: комп’ютер, мультимедійний проектор, індивідуальні картки, кубики, роздатковий матеріали, геометричні фігури.
Хід уроку:
І Організаційний момент:
Вчитель: Сонце в небі прокидається,
З Вами, діти, я вітаюся
Наш клас із гостями вітається,
Ми любимо працю і будем старатися,
Тож часу не гаймо і урок розпочинаймо!
ІІ Повідомлення теми, мети, завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Отже, записуємо число, класна робота. Тема нашого уроку – «Розв'язування задач на знаходження периметра і площі чотирикутників». У вас у зошиті є шкала. Червоною ручкою або олівцем позначте, як ви думаєте, які у вас знання з даної теми.
Будем працювати за таким планом… А щоб втілити наш план, дотримаємось такого девізу: «Якщо хочете багато знати треба дружно працювати». Урок буде незвичайний – це подорож до казки «Снігова королева».
- Ви знаєте цю казку?
- Діти, а хто написав казку «Снігова королева»? (Г. К. Андерсен)
- А про що ця казка? Що там трапилось?
- Хто вирушив на пошуки Кая?
Отже, вирушаємо в подорож. Допоможемо Герді врятувати Кая. Для цього нам знадобляться наші знання з геометрії, а саме – вміння знаходити площі геометричних фігур. Спочатку приготуємось до нашої подорожі.
ІІІ Актуалізація опорних знань
- Якими літерами позначають фігури в геометрії?
- За якою формулою знаходимо периметр прямокутника?
- Чому дорівнює периметр прямокутника зі сторонами 4 см і 9 см?
- За якою формулою ми знаходимо площу прямокутника?
- Чому дорівнює площа прямокутника зі сторонами 8 см і 3 см?
- За якою формулою знаходимо периметр квадрата?
- Знайти периметр квадрата зі стороною 7 см?
- За якою формулою знаходити площу квадрата?
- Чому дорівнює площа квадрата зі стороною 9 см?
- Чому дорівнює площа і периметр трикутника?
- Скільки на малюнку квадратів, кругів, прямокутників, трикутників?
ІV Перевірка домашнього завдання:
Додому вам була така задача: Побудувати два прямокутники з периметрами 12 см і 18 см і з однаковими площами (по 8 см2)
Перед уроком я перевірила домашню роботу і на дошці написала розв’язання цієї задачі. Учні…. зробили задачу і ось вони розвідають, як вони міркували.